תוכן עניינים
משרדי אופן ספייס (Open Space) הם למעשה חללים פתוחים המחולקים למחיצות עבודה. שלפעמים נקראים במונח: “תאי עבודה מעוצבים”. לרוב, מסוגננים ומעוצבים ע”י אדריכל ומעצב פנים מקצועי. במידה ואתם מנהלים מחלקה, או מספקים שירותי מזכירה, משרדי ה- Open Space יתאימו לכם יותר!
למה דווקא משרדי אופן ספייס הם הבחירה הנכונה לארגון? מיד נגלה.
למי זה מתאים
למעשה, מדובר במחירים די נחמדים אשר יכולים להתאים גם לבעלי עסק קטן, בינינו וגדול.
השימוש העיקרי באופן ספייס ניכר לארגונים גדולים, והשימוש הרב הוא לחברות העוסקות בשירות לקוחות.
אז באופן יחסי, כן זה יכול להתאים לבעלי העסק.
אך נבנה ומיועד יותר לארגונים בסדרי גודל 50-150 עובדים ומעלה.
כמה זה עולה?
עבור עמדה אחת או שתיים המחיר מתחיל ב- 1,500 ₪, ועבור כל חלל האופן ספייס המחיר יסתיים ב- 10,000 ₪ ואולי יותר. הכל עשוי להשתנות במס’ פרמטרים: החברה, הריהוט הנלווה, העיצוב המודרני, הביקוש, והאזור. למשל, באזור מתבקש כמו מקומות תיירות המחיר יתעצם ב- 12% אחוזים.
המחירים משוערים, ועשויים להשתנות בהתאם.
עיצוב ונוחות ברמה הגבוהה ביותר
חללי עבודה שונים ובעיקר משרדי אופן ספייס ידועים בזכות העיצוב המודרני והחדש.
מדובר על משרד נעים, נוח, ונראה מדהים. העיצוב ברמה הגבוהה ביותר אשר מתוכנן בקפידה ע”י אדריכל ומעצב פנים, עם דגש על הפרטים הקטנים ביותר. משרד האופן ספייס משרה שיתופי פעולה יצירתיים, ומסוגל למצות את מלוא פוטנציאל החלל. לרוב, מדובר על אווירה נינוחה וצעירה.
התקשורת בין שאר העובדים קלה ואיננה מצריכה מעבר בין חדרים, וזאת בזכות תאי ההפרדה.
התפקוד ומהלכה של העבודה נעשית בצורה הכיפית והטובה ביותר.
מחפשים משרד מודרני וחדשני? אופן ספייס תהיה בחירה מתאימה.
יתרונות בבחירת משרד אופן ספייס
יתרונות וחסרונות לא חסרים כלל במשרד החדש, לעת עתה בואו נתרכז ביתרונות:
- עלויות פיתוח ובנייה נמוכות.
- אווירה צעירה וכיפית.
- עלויות מיזוג נמוכות.
- תקשורת קלה יותר בין העובדים.
- עיצוב אסתטי ויוקרתי.
- ניתן להתפתח וליצור דברים חדשים במקום.
- נוחות מקסימלית.
ועכשיו לחסרונות, בעיקר מדובר בחסרונות הנוגעות לעובדים ולצוות.
אז… מה לגבי החסרונות של האופן ספייס? האם הם קיימות? בוודאי:
- אין פרטיות, ולא קל לעבוד, במיוחד כשהעבודה מצריכה הקשבה.
- מיזוג אוויר שלא יוכל לספק את הרגשותיהם של כלל העובדים (כאלה מעדיפים חום, וכאלה קור).
- התחשבות בעובדים השונים, למשל: בזמן שיחה, והתחשבות בריכוז של שאר הצוות בזמן העבודה.
- מתחים, תמיד יהיה עובד שלא ירצה לשבת מול עובד אחר, וזה עלול ליצור מתח ובלבול.
לסיכום
“רואים אנשים במקום קירות” השדרוג המודרני למשרדים, ומעצים את שיתופי הפעולה בין העובדים.
חשבו גם על הצד השני במשרד, תצטרכו להיות יצירתיים כ: “בעלי המשרד”, ולתת לעובדים חדרי מנוחה והרגעה, ואולי גם חדרי משחקים. זאת בשל העובדה, שמשרדים כאלו בדרך כלל שוחקים את העובדים.
אז… אנחנו מקווים שעזרנו, ושענינו על שאלותיכם לגבי האופן ספייס.
בהצלחה.